4 manieren hoe outdoor reclame je bedrijf doet groeien

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Omschrijving

Outdoor reclame vervult vele rollen voor je bedrijf. Je gebruikt het om bestaande klanten de weg naar je winkel te tonen. Deze informatieve reclame helpt hen om jou te vinden in de straat tussen andere winkels. Maar outdoor reclame is ook één van de meest effectieve manieren om nieuwe klanten aan te trekken en jouw bedrijf extra in de kijker te zetten bij klanten die je anders niet zien staan. Een opvallend, goed ontworpen outdoor promotiemiddel doet dienst als reclamebord voor jouw bedrijf en stimuleert de verkoop. Het verleidt potentiele klanten die je bedrijf voorbij wandelen of rijden om binnen te gaan en nieuwe klant te worden.

Hieronder bespreken 4 specifieke manieren waarop outdoor reclame kan helpen om je bedrijf te laten groeien, zowel op korte als op lange termijn. We zullen ook een aantal informatieve tips meegeven om het potentieel van je reclamebord te maximaliseren.

Wat is outdoor reclame?

Dit klinkt misschien als een domme vraag. Vanzelfsprekend is het reclame dat buiten zal plaatsvinden. Maar het betekent niet alleen een spandoek die buiten aan je bedrijf hangt. Wat wordt beschouwd als outdoor reclame is eigenlijk een heel breed assortiment aan producten. Denk aan reclamevlaggen, windmasters, spandoeken, A-boards, afzetpaaltjes en zelfs outdoor tenten. Om een volledig beeld te krijgen moet je zeker eens het assortiment bekijken op de website.

Maak de juiste keuze

U ziet door de bomen het bos niet meer en je bent verward over wat nu het juiste product is? Dat hoeft niet, neem de tijd om de specifieke behoeften omtrent reclame van je bedrijf te ontdekken, het zal je keuze veel gemakkelijker maken. Moest je hulp nodig hebben om de juiste keuze te maken kan je via onze live chat vragen stellen aan onze verkopers. Zij helpen je steeds de juiste beslissing te nemen zodat jij het meest geschikte reclamemiddel kiest om je doelstellingen te behalen.

4 manier hoe outdoor reclame je bedrijf doet groeien

Hier zijn 4 manieren hoe outdoor reclame je bedrijf kan helpen om je doelstellingen te bereiken.

Hier zijn 4 manieren hoe outdoor reclame je bedrijf kan helpen om je doelstellingen te bereiken.

Outdoor reclame kan klanten aantrekken door simpelweg aanwezig te zijn. Dit is een zeer goed vertrekpunt. Verhoog de kans om opgemerkt te worden door ervoor te zorgen dat u een reclamebord hebt met de juiste afmetingen, op de juiste plek, dat op professionele wijze ontworpen is om je bedrijf in de kijker te zetten. Onze in-house designer helpt je steeds zodat je reclameboodschap de grootst mogelijke impact maakt bij je potentiele klanten.

2. Showcase acties

Wanneer u een auto verkoopt is de kans groot dat u een groot oranje papier op je auto kleeft met al je gegevens er op geschreven. Op een grotere en meer professionele schaal, is dit wat je wilt doen om je acties van je bedrijf te promoten. Per slot van rekening, niets is beter dan een groot uithangbord met de woorden “PROMO” om klanten aan te trekken. Outdoor reclame geeft je de kans om de aandacht te vestigen op belangrijke gebeurtenissen die van belang zijn voor je klanten. Zorg ervoor dat je boodschap duidelijk is, gebruik de juiste kleuren en boeiende grafische elementen om zo klanten te verleiden.

3. Entertain je klanten met creatieve reclame

Originele outdoor reclamemiddelen, zoals een originele spandoek, inflatables of een coole beachflag zijn producten die de aandacht van je klanten trekken. Een potentiele klant zal in eerste instantie nieuwsgierig zijn naar de leuke en creatieve reclame. De klant krijgt zin om je merk verder te gaan ontdekken. Dit kan ook een geweldige manier zijn om een gesprek aan te knopen met die persoon, waardoor ze meer openstaan om je product of dienst te leren kennen. Hierdoor zal je ook sneller kunnen verkopen. Deze benadering is een goede methode om met klanten om te gaan en nieuwe klanten aan te trekken voor uw bedrijf.

4. Think BIG

Maak een grote (letterlijk!) indruk met vlaggen en banners. Wanneer je een opvallende vlag of spandoek buiten aan je bedrijf hangt, zal dit een herkenningspunt in de omgeving worden. Door het creëren van dit soort naamsbekendheid zal je logo en bedrijf altijd vers in de hoofden van mensen blijven. Dit is een langzame vorm van reclame, maar zeer effectief. Volgende keer dat iemand behoefte heeft aan je product, en je reclame zit in zijn gedachten, zal je de eerste zijn die zij bedenken en waarschijnlijk de eerste zijn die zij vernoemen.

Conclusie

Of het nu een simpel A-board is of een XXL Spandoek op maat, outdoor reclame is een effectief marketing tool voor zowat elk type bedrijf om je product of dienst te promoten aan het publiek. Het toepassen van outdoor reclame kan een enorme impact hebben op je bedrijf en helpt flink bij het aantrekken van nieuwe klanten. Het is dus de moeite waard om tijd te nemen en alle manieren te leren kennen. Bekijk alle mogelijkheden om te zien welke de juiste is voor je bedrijf.

Heb je nog vragen contacteer ons via de livechat of info@herva.be

Deel dit bericht

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Contacteer ons

Heb je vragen?  Dan kun je gebruik maken van onderstaand formulier of een mail sturen naar info@herva.be.
We helpen je zo vlug mogelijk.

Nog sneller antwoord? Bel ons op +32 14 55 69 22