Pop-up stores: meer dan tijdelijke winkels

Pop-up stores: meer dan tijdelijke winkels

Pop-up winkels zijn niet meer weg te denken uit het winkelstraatbeeld. Ook doe-het-zelf keten Gamma surfte mee op de hype van pop-up stores die de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond schieten. Afgelopen zomer opende de doe-het-zelf keten in het centrum van Hasselt en Schilde tijdelijke belevingswinkels waar drie maanden lang het tuinassortiment in de kijker werd gezet.

Beleving staat centraal

Net zoals in de meeste pop-ups stond ook bij die van Gamma de beleving centraal. Het was voor Gamma belangrijk om een tuinbeleving te creëren waar de tuincollectie volledig tot zijn recht kwam. Als pop-up moet je producten in de juiste setting presenteren. Zo komen producten niet alleen beter tot hun recht, het zet klanten ook aan om zaken te kopen waar ze anders misschien nooit zouden aan denken. Daarnaast moet een pop-up een plek zijn waar klanten zich thuis voelen, waar klanten blij van worden en met een goed gevoel weer de winkel verlaten. Het is duidelijk dat consumenten meer willen dan producten alleen. Consumenten zijn meer en meer opzoek naar een belevenis, innovatie en betrokkenheid. Een pop-up dient mensen te inspireren. De pop-up van Gamma was dan ook de perfecte setting om inspiratie op te doen voor je eigen tuininrichting.

Focus op de customer experience

Herva leverde een belangrijke bijdrage aan dit gevoel. Zo voorzag Herva de benodigde aankleding van beide pop-up stores. Denk bijvoorbeeld aan grote full color visuals die al direct bij binnenkomst de sfeer bepalen. De visuals ondersteunen en versterken de uitstraling van het thema ‘tuin’ en stimuleren daarmee indirect de verkoop. Om de tuinbeleving compleet te maken werden de kale wanden en karakterloze kamers gerestyled met sfeervolle wallpapers en levensgrote prints.

Om het plaatje compleet te maken werd ook de buitenkant onder handen genomen. Herva verzorgde onder andere raamstickers volledig in lijn met het thema ‘tuin’. Verder werd er ook gebruik gemaakt van klassieke beachflags en stijlvolle gevelbanieren. Met als doel de aandacht te trekken en een soort van ‘buzz’ te creëren.

Premium uitstraling

Met ruim 50 jaar ervaring weten wij weten wat er nodig is om je merk, winkel of pop-up tot een succes te maken. Voor elk project de juiste oplossing op maat en in lijn met je visuele identiteit. Kortom, je kan vertrouwen op onze kennis en ervaring in de retail-wereld voor een succesvolle samenwerking. Wij hebben het allemaal in huis om je winkel een premium uitstraling te geven, die aansluit bij jouw merkwaarden.

Bekijk alle mogelijkheden om te zien welke de juiste is voor je bedrijf. Heb je nog vragen contacteer ons via de livechat of info@herva.be





HERVA heeft haar privacy- en cookieverklaring aangepast. Wij gebruiken jouw persoonsgegevens vanaf nu ook om de diensten van HERVA te optimaliseren en deze waarvoor jij kiest te personaliseren. Door op “verdergaan” te klikken of door verder te surfen, erken je deze aangepaste privacy- en cookieverklaring gelezen te hebben.