Volledige make-over voor retailer Brantano

Brantano is helemaal terug met een nieuw winkelconcept.

Na een onzekere periode werd het bekende Belgische merk Brantano overgenomen door de FNG groep. De volledige look & feel van de retailer werd onder handen genomen. Het interieur van de nieuwe winkels is geïnspireerd op de openheid en speelsheid van een park, met veel felle kleuren, een frisse betonlook en fluitende vogeltjes. De nieuwe inrichting geeft de winkel een moderne, stijlvolle uitstraling.


Visual merchandising
Herkenbaarheid, communicatiewaarde, uitstraling en klantbeleving, allemaal termen van visual merchandising. Het doel van retailers zoals Brantano is klanten in de winkel krijgen en sales genereren. Visual merchandising is daarbij een bepalend onderdeel van de communicatiestrategie. Daarom onderging het Brantano-merk een volledige metamorfose en werd een nieuw visueel concept uitgerold.


Gevelreclame
Herva voorzag bij verschillende vestigingen een XXL signframe als outdoor signing. Met outdoor signing, ook wel buiten reclame genoemd, wou Brantano het nieuwe winkelconcept extra in de verf zetten. Naast het gebruik van gevelreclame zijn ook de reclamevlaggen in een nieuw jasje gestoken. Deze vormen van outdoor signing zijn van essentieel belang om de herkenbaarheid van een winkel te vergroten.


Krachtige instore visuals
Niet alleen de buitenkant kreeg een make-over, ook binnen in de winkel zijn er heel wat wijzigingen doorgevoerd. Behalve een nieuw visueel concept, een kleurrijk logo en nieuwe slogan ‘like a walk in the park’, biedt het merk nu naast schoenen en accessoires ook kleding aan voor mannen, vrouwen en kinderen. Om dit extra te benadrukken maakt Brantano gebruik van indoor textielframes. De visuals van deze textielframes ondersteunen en versterken de uitstraling van hun producten en stimuleren daarmee indirect de verkopen. Een juist gebruik van textielframes zorgt ervoor dat klanten langer in de winkel blijven en aankopen doet. En daar gaat het tenslotte om!


Tot 25% meer omzet
Visual merchandising werpt duidelijk zijn vruchten af. ‘De vernieuwde Brantano winkels boeken 20 tot 25 procent meer omzet dan de oude’ zegt CEO Dieter Penninckx. Volgens hem komen er niet significant meer klanten over de vloer in de nieuwe winkels, maar ze kopen meer. Dit is het effect van de juiste instore visuals te gebruiken. Klanten kopen meer wanneer het aangenaam winkelen is. Retail is nu eenmaal een beleving voor consumenten.

+50 jaar ervaring
Met ruim 50 jaar ervaring weten wij wat er nodig is om van je merk een succes te maken. Voor elk project de juiste oplossing op maat en in lijn met je visuele identiteit. Kortom, je kan vertrouwen op onze kennis en ervaring in de retail-wereld voor een succesvolle samenwerking. Wij hebben het allemaal in huis om je winkel een premium uitstraling te geven, die aansluit bij jouw merkwaarden.

Bekijk alle mogelijkheden om te zien welke de juiste is voor je bedrijf. Heb je nog vragen contacteer ons via de livechat of info@herva.be.

Bekijk hier alle onze producten



HERVA heeft haar privacy- en cookieverklaring aangepast. Wij gebruiken jouw persoonsgegevens vanaf nu ook om de diensten van HERVA te optimaliseren en deze waarvoor jij kiest te personaliseren. Door op “verdergaan” te klikken of door verder te surfen, erken je deze aangepaste privacy- en cookieverklaring gelezen te hebben.